Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, ABD’nin İran ve bazı ülkelerdeki kişi ve kurumlara uyguladığı yeni yaptırımları kınadıklarını belirtti. Bekayi, yaptırımların uluslararası hukuku ihlal ettiğini vurgulayarak, ABD’nin dostane ilişkileri bozma çabasının bir parçası olduğunu ifade etti. Ayrıca, ABD Savunma Bakanı’nın İran’a yönelik tehditlerini de eleştirdi ve sorumluluğun Amerikan tarafına ait olacağını belirtti. ABD’nin “Azami Baskı” Politikası…
Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, ABD’nin İran ve bazı ülkelerdeki kişi ve kurumlara uyguladığı yeni yaptırımları kınadıklarını belirtti. Bekayi, yaptırımların uluslararası hukuku ihlal ettiğini vurgulayarak, ABD’nin dostane ilişkileri bozma çabasının bir parçası olduğunu ifade etti. Ayrıca, ABD Savunma Bakanı’nın İran’a yönelik tehditlerini de eleştirdi ve sorumluluğun Amerikan tarafına ait olacağını belirtti.
Washington yönetimi, İran’a yönelik “azami baskı” kampanyası çerçevesinde, İran petrolünün satışında yer alan 7 şirkete yaptırım uyguladığını duyurdu. ABD Savunma Bakanı, sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamada, İran’a yönelik tehditler savurarak gerilimi tırmandırdı.
İran ile ABD arasındaki nükleer görüşmeler, son gerginlik nedeniyle sıkıntılı bir süreçten geçiyor. Eğer herhangi bir erteleme olmazsa, dördüncü tur görüşmeler 3 Mayıs’ta Roma’da gerçekleştirilecek.
Kaynak: habergazetesi.com.tr
Reklam & İşbirliği: [email protected]