İran Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan, ABD ile varılan mutabakatı ‘gurur verici’ olarak nitelerken, nihai anlaşmanın henüz şekillenmediğini belirtti.
İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan, ABD ve İran arasında sağlanan mutabakata ilişkin sanal medya hesabından açıklamalarda bulundu. Pezeşkiyan, bu mutabakatı “ülke için gurur verici bir belge” olarak nitelendirirken, İran Ulusal Güvenlik Yüksek Konseyi üyelerinin büyük çoğunluğunun da zaptı desteklediğini belirtti.
Pezeşkiyan, mutabakatın tüm hükümlerinin doğru şekilde uygulanması halinde ülkeye önemli faydalar sağlayacağını vurguladı. Ayrıca, Meclis ve Müzakere Heyeti Başkanı Muhammed Bakır Kalibaf ile Dışişleri Bakanı Abbas Erakçi başta olmak üzere, mutabakatta emeği geçen yetkililere teşekkür etti.
İran Cumhurbaşkanı, mutabakatta varılan hususların savaşın durdurulması ve müzakere sürecinin başlatılması noktasında kritik bir adım teşkil ettiğini aktardı. Ancak, Pezeşkiyan nihai anlaşmanın henüz tam olarak şekillenmediğini de sözlerine ekledi.
Reklam & İşbirliği: [email protected]