Afrika’nın Nüfus Patlaması ve Küresel Demografideki Eğilimler Birleşmiş Milletler verilerine göre, 2050 yılına kadar Afrika’nın nüfusu 3,2 milyara ulaşacak ve dünya nüfus artışının merkezi haline gelecek. Diğer yandan, Avrupa nüfusu azalırken, Asya ve Latin Amerika’da da nüfus azalmaya başlayacak. Kuzey Amerika’da ise artış olacak ancak Afrika kadar hızlı değil. Afrika’nın genç nüfusu ekonomik büyüme için…
Birleşmiş Milletler verilerine göre, 2050 yılına kadar Afrika’nın nüfusu 3,2 milyara ulaşacak ve dünya nüfus artışının merkezi haline gelecek. Diğer yandan, Avrupa nüfusu azalırken, Asya ve Latin Amerika’da da nüfus azalmaya başlayacak. Kuzey Amerika’da ise artış olacak ancak Afrika kadar hızlı değil. Afrika’nın genç nüfusu ekonomik büyüme için büyük potansiyel sunarken, eğitim, sağlık ve altyapı alanlarında ciddi sorunlar doğurabilir.
Our World in Data’ya göre, 2100 yılında dünya nüfusunun %80’den fazlası Asya ve Afrika’da yaşayacak. Afrika’nın nüfusunun bu yüzyıl sonunda 4 milyara yaklaşması beklenirken, Asya’nın nüfusu 2050’de zirveye ulaşacak ve sonra düşüşe geçecek. Bu değişimlerle birlikte dünya genelinde yeni fırsatlar ve zorluklar ortaya çıkacak.
Dünya ilk milyar nüfusa 1805’te ulaşırken, 2. milyar için 120 yıl, 3. milyar için ise sadece 35 yıl gerekti. Ancak 4. milyara ulaşmak 14 yıl sürdü. 1974-2011 arasında yaşanan hızlı büyüme dönemi ise her bir milyar artışının 12-13 yıl sürmesine neden oldu. Ancak artık her bir milyar için geçen sürenin uzadığı ve 11 milyara ulaşmanın bu yüzyılda gerçekleşmeyeceği tahmin ediliyor.
Bu demografik değişimler, dünya genelinde ekonomik, sosyal ve politik haritayı yeniden şekillendirecek gibi görünüyor. Afrika’nın yükselişi, Asya’nın nüfus düşüşü ve diğer bölgelerdeki değişimler, küresel dengeleri ve kaynak yönetimini etkileyecek önemli faktörler arasında yer alıyor.
Reklam & İşbirliği: [email protected]